Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

ESCHER – FENOMEN LOGICZNEGO DESIGNU

Czy matematyka może stać się natchnieniem dla artysty? Czy może stać się narzędziem pomagającym przekazać myśli i idee zrodzone w naszym umyśle? Najpełniej swoją twórczością odpowiedział na to pytanie Maurits Cornelis Escher (1898-1972) - holenderski grafik o wyjątkowej wyobraźni geometrycznej. Jego twórczość stała się tematem licznych artykułów z różnych dziedzin: matematyki, psychologii, historii sztuki oraz popularyzacji nauki. Przemawiając językiem matematyki, do dziś kształtuje wyobraźnię plastyków, grafików komputerowych, filmowców i pasjonatów matematyki.

Czego możemy nauczyć się, idąc śladami Eschera dowiedzieli się  uczniowie klas VI, VII i VIII, którzy w dniach 2 i 3 października wzięli udział w warsztatach metodycznych „Escher – fenomen logicznego designu”. Na wstępie prowadząca warsztaty - dr Monika Just przybliżyła dzieciom postać Eschera i główne założenia jego prac. Prezentując swoje fantastyczne wizje, artysta zawsze kierował się żelaznymi zasadami matematyki, które rzadko kojarzymy z prawami estetyki. To właśnie matematyka jest dla niego głównym środkiem wizualnego przedstawienia wyobrażeń o rzeczywistości. Ukazuje ją w różnych perspektywach, świetnie wykorzystując zasady rzutu środkowego i równoległego, zaskakując niezwykłymi rozwiązaniami geometrycznymi w różnych wymiarach i w różnych geometriach, które jednak bazują zawsze na szczegółowych szkicach i matematycznych obliczeniach. W drugiej części spotkania uczniowie samodzielnie tworzyli prace pod czujnym okiem prowadzącej. Prace przez nich wykonane były bardzo ciekawe i interesujące, a sami uczniowie zadowoleni i zaskoczeni swą kreatywnością.

Projekt, w którym mieli okazję uczestniczyć nasi uczniowie, przewidziany jest na lata 2018/2021 i ma na celu promocję twórczości Eschera. W tym roku nasza placówka, jako jedna z dziesięciu szkół w całej Polsce przystąpiła do tego projektu. Wernisaż prac laureatów konkursu graficzno-matematycznego połączony z wystawą wybranych dzieł Eschera odbędzie się w II połowie listopada 2018 r. w Łodzi.  Zapraszamy serdecznie!

Tekst: Aneta Kujawska; Foto: Magdalena Sabela