NA ROBOCIĄ NUTĘ
Marcowe spotkanie z Edisonem w klasie III upłynęło pod znakiem dalszego poznawania jego czujników podczerwieni i odtwarzania muzyki. Nowe funkcje wiązały się z wykorzystaniem unikatowych komponentów. Przy okazji kodowania uczniowie odkryli, że w języku EdBlocks może maksymalnie występować 36 bloczków programistycznych. Ograniczenie to nie przeszkodziło małym programistom stworzyć program, którego głównym celem było odtworzenie melodii po wykryciu na swojej trasie przeszkody. Uczniowie zostali podzieleni na pięć zespołów nawiązujących do Francji: „Konstruktorzy”, „Szefowie kuchni”, „Mecenasi sztuki”, „Historycy” oraz „Kreatorzy mody”. Każda grupa za pomocą specjalnego zestawu konstrukcyjnego stworzyła budowlane symbole nawiązujące do swojej nazwy: modną damską torebkę, wyposażenie francuskiej kawiarenki, wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny w Paryżu oraz piramidę Luwru. Przed programowaniem dzieci wylosowały utwory muzyczne, które następnie zakodowały zapisem nutowym. Finałem zadania było odegranie, za pomocą wbudowanego w robota buzzera (brzęczka), jednej z pięciu melodii: „Szła dzieweczka do laseczka”, „Wlazł kotek na płotek”, „Sto lat”, ”Mam chusteczkę haftowaną” i „Panie Janie”. Kolejny etap kursu dotyczącego robotyki znacznie poszerzył wiedzę milusińskich oraz zacieśnił relacje rówieśnicze. Sprzęt został zakupiony w ramach programu #Laboratoriaprzyszłości, #Laboratoriaprzyszlosci.
Tekst i foto: Elżbieta Kowalik